עץ הדעת
A
A
A
A
יצירת קשר
שילחו הודעה ונציג יחזור אליכם בהקדם
פתיחת עסק בתחום המזון מה לקחת בחשבון

פתיחת עסק בתחום המזון מה לקחת בחשבון

שפע של חנויות ועסקים עוסקים בתחום המזון. לעיסוק במזון ומכירתו מאפיינים ייחודיים אשר מבדילים אותו מתחומים אחרים בעולם העסקים. בעל העסק משקיע מאמצים ומשאבים רבים כדי להקים ולאחר מכן לנהל באופן שוטף ורווחי את העסק. 

עסקים למשלוח פירות מציעים ללקוחות מגשי פירות טריים במגוון עיצובים המוצגים לראווה באמצעות אתר אינטרנט שמשמש כחנות לצורך הזמנת המגשים.  
בשורות הבאות נפרט את הנקודות שחשוב לשים לב אליהם כאשר פותחים עסק למשלוח פירות

אישורים רלוונטיים בתחום המזון

כל עסק חייב לקבל רישיון עסק ועסקי מזון נדרשים לתקנים מחמירים בתחום בריאות הציבור והיגיינה של מזון. תהליך הוצאת רישיון עסק בתחום המזון כרוך בהגשת תוכניות המפרטות את תהליכי ההכנה, סוגי המזון, והטיפול בו, דרכי האריזה וההובלה. הרשויות אשר מנפיקות את הרישיונות דורשות ליווי מקצועי על ידי טכנולוג של מזון.

בתחום רישיונות לעסקים קיים חוסר אחידות בחוקי העזר של הרשויות המקומיות. לכן, כאשר נמצאים בנקודת זמן לפני תחילת תהליך ההקמה, השיפוץ ורכישת הציוד כדאי לפנות לרשות המקומית כדי לדעת מראש מהן הדרישות המקומיות הקשורות לפתיחת עסק בתחום המזון ובפרט בתחום משלוח פירות.

ניקיון אזור העבודה והכנת המשלוחים

כאשר מפעילים עסק למשלוחי פירות יש חשיבות גדולה לשמירה על ניקיון בתהליכי הטיפול והאריזה של הפירות. בעל העסק חייב לדאוג שעובדיו יטפלו במוצרי המזון עם כפפות על משטחים נקיים ומחוטאים. כמו כן, צריך לדאוג לתנאים המתאימים לשמירת טריות מלאי הפירות באמצעי קירור מתאימים ובאריזה סגורה, למניעת הצטברות חיידקים ולשמירה מפני מזיקים.

טריות הפירות

חשוב להקפיד על רכישת פירות ומוצרים טריים בתדירות יומיומית ולא להתפשר על טריות. הקפדה על טריות המשלוחים חשובה גם בהקשר של שירות ללקוח ושימור על נאמנותו. לקוחות שיקבלו מגשים עם פירות שאינם טריים לא יחזרו לרכוש בעסק.

משרד הבריאות עושה ביקורות ולוקח דגימות מהמזון מעת לעת. עמידה בתקנים ובביקורות מעידה על איכות החומרים ואיכות תהליכי האריזה של העסק

תמחור עלויות המשלוחים

לעלויות חומרי הגלם השפעה מהותית על מחיר המשלוחים. כדי שהעסק ישרוד לאורך זמן, מגשי הפירות חייבים לכלול שילוב בין פירות רווחיים לפירות רווחיים פחות, תוך ניצול מקסימלי של מלאי הפירות הטריים בהתחשב באורך החיים הקצר שלהם ולבלאי המואץ שלהם.

חנות אינטרנט

עסק למשלוח פירות חייב להציג את המוצרים המרהיבים והמעוצבים לקהל לקוחותיו. הדרך היחידה היא להציג תמונות של המוצרים בליווי מחירים באמצעות חנות אינטרנטית נגישה וידידותית שתעודד את הלקוח לבצע הזמנה. לעסק כזה אין דרך אחרת להציג את מוצריו וזאת בשל אורך החיים הקצר של הפירות.

לסיכום, כאשר פותחים עסק בתחום המזון בעל העסק חייב להשיג רישיון עסק, לנהל באופן שוטף והדוק את תחומי הניקיון, ההיגיינה, טריות המזון והעלויות הכרוכות בהכנת המשלוחים וכן לדאוג לשיווק מתאים בעיקר באמצעות רשת האינטרנט. 

קרא עוד: